Sportfysiotherapie

Optimale bewegingsvrijheid is waar het in het leven om draait

In diverse ‘takken van sport’ staan wij momenteel aan de top. Of u nu terugkomt van een blessure of haar in de toekomst liever wilt vermijden, wij staan graag voor u klaar.

Bij ons bent u aan het juiste adres voor optimale training, voorbereiding op een wedstrijd/uitdaging, het corrigeren van uw houding, maar ook voor professionele begeleiding om op verantwoorde wijze te leren bewegen en eten.

Kortom, ongeacht uw klacht of wens, samen werken we in een juiste atmosfeer naar het gewenste resultaat.

De sportfysiotherapeut behandelt cliënten die na ziekte of blessures weer aan het werk willen en/of weer willen sporten. Hij begeleidt en adviseert ervaren sporters die hun sport op hoog niveau willen beoefenen. In onze praktijk ziet de sportfysiotherapeut ook andere (kwetsbare) doelgroepen, zoals ouderen en kinderen, bij wie sport wordt ingezet als onderdeel van de therapie.

Fysio Donders-104

Vergoeding

Sportfysiotherapie valt onder de aanvullende verzekering van de reguliere fysiotherapie behandelingen. Uiteraard willen wij u helpen om te kijken hoe u verzekerd bent. Neem contact met ons op.

Therapeuten

Willianne Pierik

Fysiotherapeut, Sportfysiotherapeut (MFt), Manueel therapeut (Msc)
 Meer over Willianne Pierik

Ik ben Willianne Pierik en sinds 2008 werkzaam als fysiotherapeut. Vervolgens heb ik gedurende in totaal 6 jaar de Master Sportfysiotherapie (MFt) en Orthopedische Manuele Therapie (MSc) gevolgd en afgerond. De sportfysiotherapie is gericht op (o.a. top-)sportgerelateerde klachten en de manuele therapie is gericht op het opheffen van onder andere blokkades in de wervelkolom en/of ledematen. De combinaties van deze twee masters is geschikt bij zowel sport-gerelateerde klachten, als bij chronische en/of neurologische aandoeningen, maar ook bij wervelkolom gerelateerde pijnklachten. Hierdoor kan ik in de keten denken en werken waardoor onderliggende problemen sneller herkend zullen worden en er sneller aan de oorzaak gewerkt kan worden.
Of dit nu met oefeningen is of met manipulaties/mobilisaties zal afhangen van de klacht en het doel.